Alla inlägg den 2 november 2018

Av Pisa Lisa - 2 november 2018 23:29

När man växer upp under såna förhållande som jag och min bror gjort utvecklar man särskilda syskonband ... inte så att vi träffas eller pratar jämt och ständigt utan mer det där att om/när någothänder finns vi alltid där för varandra ... Kalla det för syskonkärlek eller överlevnadsinstinkt men speciellt blir det ... Min bror är sju år äldre än mig vilket innebär att han var vuxen när jag ännu var i början av tonåren ... En gång när pappa prylade mig bortom sans och vett i källaren kom min bror, då 19-20 år och formligen lyfte undan pappa och sa att han aldrig skulle göra om det igen ... Det gjorde inte pappa heller ... När min bror var hemma ... 


Än idag har vi detta band, min bror och jag ... vi ses inte ofta och pratar definitivt inte varje vecka ens en gång, men när nån av verkligen behöver det finns den andre där ... <3


https://youtu.be/rFGQ5FFl-P4  

Av Pisa Lisa - 2 november 2018 22:43

En höstkväll ... jag var väl si sådär 14 år nåt och hade inte tagit med mig några nycklar när jag stack hemifrån ... Jag hade druckit ... eller möjligtvis rökat hasch och ville bara snabbast möjligast komma in i värmen och krypa ner i sängen och sova ... Meeeen när jag tog i ytterdörren märkte jag att den var låst så jag knackade på glasrutan i dörren ... först lite försiktigt, men när ingen kom och öppnade bankade jag på allt hårdare tills rutan gick i tusen bitar ... Just då kom pappa och öppnade dörren och när jag fick syn på honom och såg hur svart han var i ögonen insåg jag att min enda chans var att springa snabbast möjligast därifrån och sen hålla mig borta en dag eller två ... Just detta insåg nog min pappa oxå men en millisekund efter mig och det var så när han fick tag på mig ... Nån sömn blev det inte den natten ... istället blev det till att strosa runt på gatorna och vänta på att pappa skulle åka till jobbet dagen efter så jag kunde smyga mig hem ... 

Skapa flashcards