Direktlänk till inlägg 2 november 2018

Spring för livet eller dö ...

Av Pisa Lisa - 2 november 2018 22:43

En höstkväll ... jag var väl si sådär 14 år nåt och hade inte tagit med mig några nycklar när jag stack hemifrån ... Jag hade druckit ... eller möjligtvis rökat hasch och ville bara snabbast möjligast komma in i värmen och krypa ner i sängen och sova ... Meeeen när jag tog i ytterdörren märkte jag att den var låst så jag knackade på glasrutan i dörren ... först lite försiktigt, men när ingen kom och öppnade bankade jag på allt hårdare tills rutan gick i tusen bitar ... Just då kom pappa och öppnade dörren och när jag fick syn på honom och såg hur svart han var i ögonen insåg jag att min enda chans var att springa snabbast möjligast därifrån och sen hålla mig borta en dag eller två ... Just detta insåg nog min pappa oxå men en millisekund efter mig och det var så när han fick tag på mig ... Nån sömn blev det inte den natten ... istället blev det till att strosa runt på gatorna och vänta på att pappa skulle åka till jobbet dagen efter så jag kunde smyga mig hem ... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisa Lisa - 22 januari 2022 22:05


De säger att tiden läker alla sår, men det är inte sant ... verkligen inte ... Vissa sår läker aldrig helt och fullt utan finns kvar som en smärtande påminnelse om vad som en gång hänt.   Att ha varit med om att någon i ens närhet tagit livet av ...

Av Pisa Lisa - 2 december 2019 20:22

   

Av Pisa Lisa - 18 november 2018 18:37

Under mina år har jag alltid sett till att ha ett "safe place"  där jag har kunnat tanka lugn och trygghet ... Hemma var det i källaren under en gammal säng som stod under trappan ... dit under tog min hund alltid till flykten när det började hetta t...

Av Pisa Lisa - 10 november 2018 21:19

Det sägs att ovan molnen är himlen alltid blåMen det kan va' svårt att tro när man inte ser denOch det sägs att efter regnet kommer solen fram igenMen det hjälper sällan de som har blitt våtaFör när vännerna försvinner, eller kärleken tar slutSer...

Av Pisa Lisa - 9 november 2018 19:38

När jag växte upp formligen skrek hela mitt jag på hjälp, men tro inte att någon vuxen någon gång valde att göra nåt åt saken ... Jag VET att bl.a. några lärare förstod att det var något som var riktigt på tok i vår familj men de valde att blunda ist...

Skapa flashcards