Direktlänk till inlägg 10 november 2018

Gå sönder ... tusen bitar

Av Pisa Lisa - 10 november 2018 21:19

Det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå
Men det kan va' svårt att tro när man inte ser den
Och det sägs att efter regnet kommer solen fram igen
Men det hjälper sällan de som har blitt våta

För när vännerna försvinner, eller kärleken tar slut
Ser man allt med lite andra ögon
Man övar sig, och långsamt blir man bättre på att se
Skillnad mellan sanningar och lögner

Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå I tusen bitar;
Säger du att du är min vän så är du kanske det

Det sägs att det finns alltid nånting bra I det som sker
Och tron är ofta den som ger oss styrka
Ja, man säger mycket, men man vet så lite om sig själv
När ångesten och ensamheten kommer

För när vännerna försvinner, eller kärleken tar slut
Ser man allt med lite andra ögon
Man övar sig, och långsamt blir man bättre på att se
Skillnad mellan sanningar och lögner

Allting kan gå itu, men mitt hjärta kan gå I tusen bitar;
Säger du att du är min vän så är du kanske det ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisa Lisa - 22 januari 2022 22:05


De säger att tiden läker alla sår, men det är inte sant ... verkligen inte ... Vissa sår läker aldrig helt och fullt utan finns kvar som en smärtande påminnelse om vad som en gång hänt.   Att ha varit med om att någon i ens närhet tagit livet av ...

Av Pisa Lisa - 2 december 2019 20:22

   

Av Pisa Lisa - 18 november 2018 18:37

Under mina år har jag alltid sett till att ha ett "safe place"  där jag har kunnat tanka lugn och trygghet ... Hemma var det i källaren under en gammal säng som stod under trappan ... dit under tog min hund alltid till flykten när det började hetta t...

Av Pisa Lisa - 9 november 2018 19:38

När jag växte upp formligen skrek hela mitt jag på hjälp, men tro inte att någon vuxen någon gång valde att göra nåt åt saken ... Jag VET att bl.a. några lärare förstod att det var något som var riktigt på tok i vår familj men de valde att blunda ist...

Av Pisa Lisa - 5 november 2018 19:24

En av de mer allvarliga händelserna som mycket väl kunde ha slutat i tragedi var nog den gången pappa fick ett hyperaggressionsutbrott och började jaga mig & mamma i källaren med en yxa i högsta hugg ... Jag minns hur vi tog oss in i pannrummet och s...

Ovido - Quiz & Flashcards